Kun kiilan käyttö ei ole mahdollista tai taloudellisesti järkevää, voidaan käyttää holkkeja, jotka puristuvat akselin ja navan väliin.
Ne perustuvat tavallisesti sisäkkäisiin kartioihin, jotka kiristetään ruuvien avulla. Napaa irroitettaessa kierretään yksi tai useampi ruuvi laipassa oleviin kierteytettyihin reikiin, jolloin ruuvi irroittaa kartiot toisistaan ja liitos aukeaa.
Ominaisuudet:
- Välyksetön liitos
- Sallii karkeat toleranssit
- Korkea momentin siirtokyky ilman kiilauraa
- Helppo asentaa ja irrottaa
- Asennuskulma säädettävissä
- Saatavana myös ruostumattomana
Mekanexin varastossa pidettävä valikoima:
- Laipallinen akselihalkaisijoille 6–90 mm
- Ilman laippaa akselihalkaisijoille 18–180 mm
- Toleranssiaste akselille h8 ja navalle H8
- Momentin siirtokyky laipallisena 5–9000 Nm
- Momentin siirtokyky ilman laippaa 310–46000 Nm
Tyyppi 17 – laipallinen
Koostuu kahdesta osittain lovetusta kartiomaisesta teräsholkista ja kiinnitysruuveista.
- Helppo asentaa
- Itsekeskittyvä
- Kestää suurta momenttia
- Mahdollistaa suuret toleranssit
- Toleranssit: Akseli h8 ja Napa H8

Tyyppi 171/172 – ilman laippaa
Koostuu kahdesta osittain lovetusta kartiomaisesta teräsholkista ja kiinnitysruuveista.
- Helppo asentaa
- Itsekeskittyvä
- Kestää suurta momenttia
- Mahdollistaa suuret toleranssit
- Toleranssit: Akseli h8 ja Napa H8

Tyyppi 173 – kaksoisnapa
Koostuu kahdesta lovetusta ulkoholkista ja lovetusta sisäholkista sekä kiinnitysruuveista.
- Välyksetön
- Tiukka liitos
- Helppo asentaa
- Toleranssit: Akseli h8
